Rotam ve Konaklama

13 Haziran 2019 da başladığım turu 5 Ağustos 2019 da bitirdiğimde (Bodrum-Balkan Ülkeleri-Bodrum) motosikletin kilometre saatleri o tarihlerde şu şekilde idi.



Yaklaşık 12.000km yi 54 günde tamamlamışım.
54 gün boyunca izlediğim rota ve konaklamalar için tıklayınız. Buradan indireceğiniz "Balkan Turu - Konaklama.KML" dosyasını bilgisayarınızda Google Earth programı, cep telefonunuzda ise KML Viewer aplikasyonu ile görebilirsiniz. 1. Gün, 2. Gün, ....... 54. Gün şeklinde olan pin lerden rotamı takip edebilirsiniz.

Konaklama Yaptığım Yerler
1. Korsan Çadır Kamp (€0) - Kafamın estiği (Dere, göl kenarı, milli park, ören yeri, restoran gibi işletme bahçesi yani cebimden para çıkmadan çadır attığım konaklama türü
2. Çadır Kamping (Ücretli) - Ücretini ödeyerek kamp alanında çadır attığım konaklama türü
3. Yatak Konaklama (€0) - Cami misafirhanesi, bir kişinin evi gibi cebimden para çıkmadan yatakta uyuyup misafir edildiğim konaklama türü
4. Yatak Konaklama (Ücretli) - Ücreti ile otel, hostel gibi yerlerde çadır atmadan yatakta uyuduğum konaklama türü
olmak üzere dört çeşit konaklama yaptım. Konaklama listesi, maliyet ve konaklama ile ilgili diğer bilgileri bu blogtaki İSTATİSTİKLER sayfası altında görebilirsiniz.

Rota Nasıl Oluştu ve Konaklama Yerleri Nasıl Belirlendi ?
Her gezginin rota çalışması, yoğurdu yemesi farklıdır. Bir gezgin motosikletini gezdirir, bir başkası ise kendisini....  Ben size benim çalışma şeklimi anlatayım....
Ben şahsen motosikletimi gezdirmekten ziyade kendimi gezdiren birisiyim. Tarihi, ören yerleri gezmekten, doğa harikası yerlerde durup soluklanmaktan zevk alıyorum. Bas gaza, bir noktaya varmak için son suret demir atını sür olayı bana ters. Çadırda kalmak ise paha biçemediğim, zevk aldığım konaklamadır. Hele o çadırı yemyeşil bir ormanın içine, turkuaz rengi bir gölün, nehirin yanına veya derin bir fyordun en tepe noktasına kuruyorsam.... :)
Sözü çok uzatmadan tur rotalarım nasıl oluşuyora geleyim...
Daha önce uzunca bir Türkiye turu, arından Yunanistan turu yaptım. Her iki turumda da Balkan turumda uyguladığım rota hazırlık aşamasını yaptım.
Öncelikle turu hangi ülkede, ülkelerde yapacağıma karar veriyorum.
Internet büyük nimet, sonsuz, dipsiz bir kaynak...
Dolaşacağım ülkeler hakkında bilgiler topluyorum. Zamanla nu bilgi toplama yüzeyselin biraz üstü oluyor. Geçmişi, tarihi, çoğrafyası, tarihi-doğal güzellikleri, ören yerleri, müzeleri, gölleri, akarsuları, milli parkları, mağaraları derken youtube gibi video paylaşım sitelerinden TV belgeselleri, her tür gezginin videoları, blogları, form sayfalarını aklınıza ne geliyor ise okuyor ve izliyorum. Yeri geliyor, denk geliyor çevremdeki kişilerden veya TV de rast geldiğim, genelde gezi programları oluyor her şeyi not alıyorum. Not olayı için cep telefonumdaki akıl defterini kullanıyorum.
Bu şekilde ön araştırma sonrası haftada bir kez topladığım verileri, aslında bunlara ben noktalar (POI) diyorum, bilgisayarımda Google Earth programında yerlerini nokta hedefi şeklinde tespit edip farklı ikon pinleri ile işaretliyorum. Bu aşamada asla yol güzergahını düşünmüyorum. Bu çalışma turun başlayacağı son 2 aya kadar devam ediyor. Aslında sonlanmıyor, son güne kadar da diyebilirim. Belirli bir program içinde çalışmıyorum.
Son iki ay kala yine Google Earth üzerinde daha önceden pin attığım yerler arası nokta nokta şeklinde yol güzergahımı çizmeye başlıyorum. Evet bu aşama biraz zor ve sabır isteyen saatler, günler oluyor ama şu faydası oluyor... Google Earth te yüksek ölçekte yol çizgileri çektiğim için güzergahım üzerinde yeşil alanları, olası ağaçlık bölgeleri, mesire yerleri, göl, akarsu kenarlarını, camileri görebiliyorum ve bu noktalara olası çadır atılabilecek, konaklama yapılacak şeklinde pin ler bırakıyorum. Tabi bu konaklama yeri tespiti aşamasında bazı cep aplikasyonlarınında faydası oluyor. Bu aplikasyonlar hakkında detaylı bilgiyi sizlerle bu blogta TUR NOTLARIM sayfası altında paylaşacağım.
Ülke geçişlerinde sınır noktaları, gümrük kapıları ortaya çıkmış oluyor. Burada ince bir nokta var. O sınır kapısının uluslararası olması gerekiyor. Çünkü AB ülkeleri arasında bazı kapılar sadece AB vatandaşları için olabiliyor. Bunun araştırması için ise yine en büyük ansiklopodi olan "Hz. Google"
Güzergahımın üzerinde veya yakınlarındaki büyükşehirleri de pinlemeyi ihmal etmiyorum. 6000-8000km ler arasında varsa motosiklet yetkili servisleri yoksa normal tamircileri pinlemek gerekiyor. Çünkü genel bakım, yağ, filtre değişimlerinde, olası sorunlarda lazım olacak.
Özetleyerek size anlattığım bu çalışma sonunda
www.bit.ly/scooterilebalkanlarturu1
www.bit.ly/scooterilebalkanlarturu2
şeklinde Balkan Turu rotam Google Earth programı üzerinde çıkmış oluyor. (Dikkat....Henüz Google Map oratada yok)
Sonuçta karman çorman bir harita çıkıyor. Toplam km. gibi tüm detayları görebiliyorum. Ben çok fazla mecbur kalmadıkça paralı veya parasız otoban, ana yolları tercih eden birisi değilim. Daha çok taşra, köy yollarını seviyorum. Bu yüzden yol çizgilerini çizerken buna dikkat ediyorum. Harita üzerinde dikkat ederseniz beyaz ok simgeleri (pin) ile kısa notlar alıyorum. Hatta tavsiye edilen, önerilen restoranları bile pinliyorum. Street View uygulaması yardımı ile manzarası bakımından en güzel fotoğraf karesini yakalayabileceğim, video kaydı alabileceğim, yüzebileceğim noktalarda dahil.
Google Earth te bu yolların, pinlerin düzenli olaması için klasör sistemi oluşturdum. Örneğin en tepe klasör Ülke adı. Bu ülkeye ait gezilecek, görülecek, çadır atılabilecek, konaklama yapılabilecek, restoran, vs tüm pinler oldu. Diğer ülkeye ait klasörde de ayni şekilde. Sınır kapıları için yine ülke klasörlerinden farklı bir klasör ve onun içinde pinler.
Bu şekilde tur rota çalışması tamamlanıyor ve Google Earth ten dışa aktarım ile bir KML dosyası oluşturuluyor. Bu dosya işte benim herşeyim oluyor. Kullandığım navigasyon aplikasyonlarına ve internet ortamında çalışan Google Map'e bu dosyayı atıyorum.

Navigasyon Kullanımı :
Locus Map Pro diye, benimde çorbada tuzum olan bir navigasyon aplikasyonu kullanıyorum. Locus ile ilgili detaylı bilgiyi bu iki linkten alabilirsiniz. Tıklayın1 - Tıklayın2
Sürüş anında önümde iki adet cep telefonu oluyor. Birinde Locus Map diğerinde Google Map açık.
Locus Map i aslında navigasyon, "al beni şuraya götür" tarzında kullanmıyorum. Çizdiğim rotanın, yolun üzerinden gidiyorum ve 1 km çap içinde yarattığım pin e yaklaşınca beni uyarması çok işime yarıyor.
Google Map ise genelde uzun mesafeli bir sürüş var ise bulunduğum noktadan beni gideceğim, pin attığım noktaya götür demek amacıyla kullanıyorum. Genelde örtüşüyor ama çoğu zaman Locus ta benim oluşturduğum rota ile Google Map in verdiği rota denk gelmiyor. Ama benim için asıl olan Locus Map te kendimin çizdiği yol güzergahı oluyor.
Navigasyon dışında diğer kullandığım aplikasyonlar ve bilgileri için tıklayınız.



AKLIMA GELDİKÇE YENİ YAZILARI BU SAYFAYA EKLEYECEĞİM.

_________________________________________________
Scooter ile Bodrum'dan Balkanlar Turu
www.facebook.com/scooterilebalkanlarturu
www.instagram.com/emrahtezer
www.emrahtezer.com.tr/nerede
Planlanan Tur Rotam 1 : www.bit.ly/scooterilebalkanlarturu1
Planlanan Tur Rotam 2 : www.bit.ly/scooterilebalkanlarturu2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder