14 Ağustos 2019 Çarşamba

Neden Scooter Motosiklet ?


Bir motosiklet düşünün.....
Pratik olsun, konforlu sürüşü olsun, her tür arazi şartında, otobanda yol alabilsin, sele altına her eşyanı sığdır, evindeki koltukta oturur gibi yol alabilesin, bozulduğunda köy tamircisi bile üstesinden gelebilsin, hafif olsun, kolaylıkla en dar yerde dahi manevra yapıp 180 derece geri dönebilesin, hızlı gitsin, az yaksın, bakım masrafı cebine zarar vermesin, aşırı vibrasyon ile seni yormasın, önden gelen rüzgar seni etkilemesin......
Evet malesef böyle bir motor yok :) Her tür motosikletin avantajları olduğu gibi dezavantajlarıda var. Herkesin motosiklet üzerinde mutlu olduğu kriterler vardır. Bu kriterlere ve alacağı yola, genelde yapacağı turun tarzına göre motosiklet seçimini yapar.
Ben scooter tercih ediyorum. Neden mi ? Öncelik sırasına göre maddelendirirsem...
1. Sele altı geniş bagajı olsun. Buraya koyacağım eşyalar güvende olsun.
2. Konforlu olsun. Evimdeki koltukta oturur gibi yol alayım.
3. Az yaksın, çok gitsin :)
4. 500km de bir zinciri yağlamak, 1500-200km de bir temizlemekle uğraşmayayım.
5. Sopa yutmuş gibi devamlı üzerinde kalmayayım. Rüzgardan etkilenmeyeyim.
6. Debriyaj çek, vites büyüt-küçült yapmayayım. Gaz ve fren ile mutlu olayım.
Daha önce yaptığım uzun Türkiye ve Yunanistan turlarına 250cc scooter ile gittim. Çok memnun kalmıştım. Şikayetim olmadı.
Bu Balkan turuna 2016 model Suzuki Burgman 650 scooter ile gerçekleştirdim. Aşırı bozuk yollarda yol almak ve özellikle park ederken, geri geri gitmek icap ettiğinde zorlandığım durumlar dışında motosikletimden memnum kaldım. 650cc mi 250cc mi diye sorarsanız galiba 250cc diyeceğim.




_________________________________________________
Scooter ile Bodrum'dan Balkanlar Turu
www.facebook.com/scooterilebalkanlarturu
www.instagram.com/emrahtezer
www.emrahtezer.com.tr/nerede
Planlanan Tur Rotam 1 : www.bit.ly/scooterilebalkanlarturu1
Planlanan Tur Rotam 2 : www.bit.ly/scooterilebalkanlarturu2

2 yorum:

  1. Süper)))) çok rahat olsun diyorsak araba ile gidelim))))) motorla tabiki biraz rahatsız ama motor sürerek farklı bir keyle gitmek için))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araba ile de çok rahat olmaz kanımca. Belki yol alırken evet, klimalı ortam, güvendesiniz ama burada benim anlatmak istediğim araba ile mukayese değil. Motosiklet türleri enduro, touring, scooter, racer, chopper arasında mukayese idi :)

      Sil